Az oldal néhány funkciója egy rendszerfrissítés miatt egy ideig nem volt használható.
Ezeket javítottuk, így minden a megszokott medrében megy tovább.
Ha mégis talál valaki valamilyen hibát, kérjük tudassa velünk a Visszajelzés oldalon! Köszönjük!
Egy képcsőcsere tanulságai
Szintén a szerviz, hiszen az, melegágya a remek történeteknek. Szokásos menetrend, ügyfél felhív, menjek ki, rossz a TV. Felcihelődöm, megyek.

Találok a tetthelyen, egy magyar gyártmányú Jácint nevezetű, jó néhány éves TV-t, nagyhírű, talán a legjobb egykori magyar vállalat, az Orion termékét. Kicsit furcsa színei voltak a TV-nek, igen hamar megállapíthattam, hogy a három elektronágyúból az egyik kicsit elfelejtett működni. Az esetek többségében ez egy viszonylag egyszerű probléma, típushiba, az RGB végfok egyik tranzisztora megadja magát. Lekapom a hátlapot, és rögtön láttam, hogy itt bizony komolyabb probléma van. A képcső nyakán belül csak két izzó fűtőszálat láttam, vagyis az egyik elektron ágyú fűtése szakadt. Na, mondom ügyfélnek, ez csak műhelyben javítható, képcsövet kell cserélni, másképp ez nem oldható meg, mivel a képcső belsejében, kicsit bonyolult lenne turkálni, lévén az egy leforrasztott üvegballon, belül teljes vacuum-al.

Na szóval, elvittem a TV-t aztán nekiláttam, hogy szerezzek bele egy képcsövet. Akkoriban lehetett ezekbe még képcsövet szerezni, sőt még érdemes is volt. Szerencsémre véletlenül megláttam, valahol valamelyik boltban, már nem emlékszem melyikben, hogy nem csak Lengyel képcsövük van, hanem Nokia is, mindössze párszáz Ft-al drágábban. Megörültem neki, gondoltam biztos az ügyfelem is boldog lesz, hiszen a lengyel csövek, azért nem tartoztak, a csúcskategóriás berendezések közé. No, megvettem, hazavittem, beépítettem, beállítottam stb... aztán visszaindultam némi telefonos egyeztetés után az ügyfélhez.

Sógorom és az asszony jöttek velem, mert utána készültünk valahová. Leteszem az ügyfélnek a TV-t, bekapcsolom, gyönyörű képe volt, remek színei, jót tett neki a Lengyel helyett a Nokia cső. Na akkor jött a hideg zuhany azt mondja az ügyfél, ennek a TV-nek borzalmas színei vannak. Elsőre mindjárt nem kaptam levegőt, másodikra meg azon gondolkoztam, vajon mikor járt utoljára szemészeten. A sógorom meg az asszony csak lestek, mert tényleg nagyon szép színei és borotvaéles képe volt a csőnek. Próbáltam a hölgynek elmagyarázni, hogy ez egy vadonatúj cső stb..., de nem lehetett meggyőzni.

Gondoltam mit kezdjek az ügyféllel, hiszen már csak az anyagár sem két forint volt, de így, nem akarta kifizetni.

Mondom a hölgynek, semmi probléma itt helyben állítok a színein akkor biztos jó lesz. Hátlap lekap, csavarhúzó elő, mondom ügyfélnek, hogy külön-külön állítani fogok a három színen, szóljon, mikor szerinte tökéletes. Sógor meg az asszony ott állt mellettem, mikor látták mit csinálok, az asszony gyorsan kiment elszívni egy cigit, mielőtt megfullad a röhögéstől, és az ügyfél észrevette volna.

Na szóval, fogom a csavarhúzót, forgatom hátul a levegőbe, és mondja a hölgy, hogy most jó, hagyjam így. Megismételtem a másik két színnel is, amikor mondta, hogy rendben van, akkor abbahagytam a csavarhúzó, levegőben való forgatását. Vagyis hát nem csináltam az égvilágon semmit, a TV-vel, hiszen a csavarhúzó a közelében sem volt a pótmétereknek. Feldobtam a hátlapot, a hölgy kifizette a javítást.
A sógor is alig tudta a röhögést visszatartani, mikor megszólalt az ügyfél:

LÁTJA FIATALEMBER, ÍGY KELLETT VOLNA ELSŐRE IS MEGCSINÁLNIA.